- 25 maart 2024
Krachtige copywriting: noem een sterk merk zoals Coolblue
Het is misschien wel een slinkse cheat. Het is eigenlijk valsspelen. Want noem je een sterk merk zoals Coolblue in je titel? Dan is de kans groot dat je er succes mee hebt, zelfs als je eigenlijk nauwelijks je best doet. Het werkt zoals Mark Rutte die overal mee wegkwam bij z’n VVD-achterban. En zoals
Lees verder - 26 februari 2024
Psychologisch overtuigende teksten: vertrouw op ‘omdat’
Jij schrijft straks psychologisch overtuigende teksten, omdat je deze handige tips ontdekt. En of dat echt waar is mag je zelf beoordelen, maar ik heb er het psychologisch meest overtuigende woord voor gebruikt. Dat wil zeggen, als het gaat om de rechtvaardiging van het voorgaande argument. Er is geen ander woord zo goed geschikt als
Lees verder - 12 februari 2024
Sterke SEO teksten: vergeet de meta-keywords
Vergeet de meta-keywords. Google gebruikt ze al jaren niet meer. Het is zinloos om ze in te vullen, dus bespaar je de tijd en de moeite. Sterker nog, het valt te betwijfelen wat je hebt aan een zoekterm in de meta-beschrijving. Om het niet ingewikkelder te maken dan nodig kun je de belangrijkste zoekterm voor
Lees verder - 29 januari 2024
Psychologisch overtuigende teksten: vermijd verzwakkingen
Dit is het beste artikel dat je zal lezen. Tenminste, dat is het misschien. Het schijnt dat er waardevolle informatie in staat. Ondanks dat ik geen expert ben, zou je wat aan m’n inzichten kunnen hebben, wellicht. Dat kun je het best zelf beoordelen, denk je niet? Dat is geen intro om over naar huis
Lees verder - 15 januari 2024
Krachtige copywriting: alleen dit moet je nog weten voor geweldige nieuwe klanten
Zo’n titel klik je aan, niet? Het wekt je nieuwsgierigheid, dus verleidt tot klikken. Want jouw brein denkt ‘wat als dit artikel inderdaad die ene fantastische tip deelt?’ Als je echt alleen dit nog moet weten is het een kleine moeite om er even naar te kijken. Als je erover na zou denken weet je
Lees verder - 01 januari 2024
Sterke SEO teksten: zo gebruik je Google Search Console
Als je optimaliseert voor Google wil je natuurlijk ook van de zoekmachine weten wat dit oplevert. Google Search Console geeft daar inzicht in. De gratis tool toont je bijvoorbeeld welke pagina’s goed presteren, op welke zoektermen je vooral vindbaar bent en aan welke content je misschien meer aandacht moet besteden. Tip: stel Search Console in
Lees verder - 26 december 2023
Krachtige copywriting: stel een vraag
Weet je werkelijk geen goede headline te verzinnen? Stel dan een vraag. Het is een beetje saai en misschien zelfs afgezaagd, maar het werkt wel. De titel van dit artikel had bijvoorbeeld kunnen zijn: ‘Hoe zorg je dat meer bezoekers jouw artikel lezen? Stel ze een vraag’. Of prikkelender met een ander onderwerp: ‘Hoeveel verdient
Lees verder - 18 december 2023
Psychologisch overtuigende teksten: beantwoord een promotie- of preventie-mindset
Schrijf sterkere teksten om jouw doelgroep te overtuigen om bij je te kopen. Of, schrijf sterkere teksten om te voorkomen dat jouw concurrenten er met je klanten vandoor gaan. Herken je de twee verschillende mindsets? Het (consumenten)brein hanteert een promotie-mindset of preventie-mindset. Daarmee is het brein gericht op het positieve of negatieve domein. Speel je
Lees verder - 20 november 2023
Sterke SEO teksten: heb je Ahrefs, SEMrush of MOZ nodig?
Sterke SEO teksten schrijf je natuurlijk zelf, maar tools kunnen je goed helpen. Daar staat tegenover dat deze hulpmiddelen makkelijk €100 of meer per maand kosten. Is dat het waard? Of kun je ook zonder tools zoals Ahrefs, SEMrush en MOZ? Er zijn tal van tools beschikbaar, en die maken het je als SEO tekstschrijver
Lees verder