Het is misschien wel een slinkse cheat. Het is eigenlijk valsspelen. Want noem je een sterk merk zoals Coolblue in je titel? Dan is de kans groot dat je er succes mee hebt, zelfs als je eigenlijk nauwelijks je best doet.

Het werkt zoals Mark Rutte die overal mee wegkwam bij z’n VVD-achterban. En zoals Apple overal mee wegkomt bij de enorme fan-base. Het maakt werkelijk niet uit wat ze doen, omdat hun fans of volgers het geweldig vinden.

Als je geen inspiratie hebt

Dus even geen titels met een werkelijke belofte, die nieuwsgierig maakt of een prangende vraag stelt? Heb je even geen inspiratie om iets geweldigs te bedenken? 

Noem dan gewoon een sterk merk, zoals Coolblue.

Je zou opdrachtgevers de kost moeten geven die een leuke frisse stijl willen, zoals Coolblue. Het is creatieve armoede. En het is een handige cheat als je zoekt naar een sterke titel voor krachtige copywriting. 

Profiteer van de sterkste merken

Relateer een inzicht of iets dat je wilt delen aan het sterkste merk van Nederland. Met z’n aandachtstrekker in de titel willen lezers gewoon weten wat je erover zegt.

Dus zorg dat je het waarmaakt, als je de aandacht eenmaal te pakken hebt. Gebruik (of misbruik) het merk voor je titel. Om vervolgens je boodschap over te brengen. 

Tip: het werkt ook met bekende personen, zolang het maar een (zeer) bekende naam is.