Patrick Wessels 08 februari 2016

Hoe verbeter je de vindbaarheid van je website met blogartikelen?

Wekelijks of maandelijks bloggen en benieuwd hoe je er met SEO teksten voor zorgt dat de vindbaarheid van je website verbetert? Op zoek naar een goede balans tussen SEO aan de ene kant en belangrijke toegevoegde waarde aan de andere kant? Goede blogartikelen creëren verlangen en bieden vertrouwen. De vindbaarheid vormt een van de belangrijk resultaat van goede blogartikelen, al kom je er niet door simpelweg een lading SEO teksten te publiceren. Creëer content die lezers verder helpt, verlangen oproept en die zij willen delen. Op die manier zijn SEO blogartikelen van grote toegevoegde waarde voor zowel je bezoeker als de zoekmachine.

Blogartikelen van toegevoegde waarde

Blogartikelen dienen van toegevoegde waarde te zijn voor de lezer. Wat heeft je lezer eraan dat je het stuk publiceert? Er zijn verschillende vormen van ‘waarde’ mogelijk:

  • Bruikbare informatie
  • Een gerust gevoel
  • Concreet advies

Dit artikel is een goed voorbeeld van een stukje concreet advies, aan de hand van het artikel dat je leest kun je nagaan hoe je de vindbaarheid van je website kunt verbeteren. Heb je een webshop met producten? Een blogartikel waarin je de gebruikte materialen in producten beschrijft levert bruikbare informatie op en met een tekst over de herkomst van je biologische producten kun je zorgen voor een gerust gevoel bij de bezoeker. Toegevoegde waarde is van groot belang binnen je SEO teksten, zorg ervoor dat je lezer er daadwerkelijk wat aan heeft.

Creëer verlangen

Daarnaast is het in SEO teksten zoals blogartikelen van belang om verlangen of enthousiasme te creëren. Zorg ervoor dat je bezoeker je producten wil kopen na het lezen van de content. In dit geval hoop ik dat je na het lezen van dit stuk zelf aan de slag wilt met SEO of je de middelen in handen hebt om de volgende stap te zetten. Probeer met blogartikelen te zorgen voor een inspirerend of activerend verhaal, waarmee je lezer aan de slag kan.
Uiteraard kun je op verschillende manieren verlangen creëren, zowel rondom producten van de beste materialen als handige diensten waarover je leest hoe je ze in praktische zin kunt inzetten. Uiteraard plaats je in het artikel in ieder geval een link naar de producten of diensten waar het je om gaat en sluit je af met een call to action. Dat is gericht op het verlangen dat je creëert, waarmee je ervoor zorgt dat de bezoeker na het lezen van het stuk daadwerkelijk aan de slag kan met wat je voorstelt of presenteert.

SEO teksten die vertrouwen geven

Ten derde is het van belang om je SEO teksten zo op te bouwen dat ze vertrouwen opwekken bij de lezer. In dit stuk wil ik je bijvoorbeeld aangeven waar je rekening mee dient te houden wanneer je de vindbaarheid van je website wilt verbeteren met blogartikelen. Je kunt er wat dat betreft vanuit gaan dat je aan de hand van deze elementen zelf aan de slag kunt.
Die zekerheid is voor je lezer van belang, aan het eind van het verhaal moet er een goed beeld zijn ontstaan van de mogelijkheden en belangrijke elementen. Heb je een webshop en schrijf je een blogartikel? Zorg ervoor dat de lezer de belangrijke informatie over de materialen gelezen heeft of zorg er binnen je dienstverlening voor dat je bezoeker een goed oordeel kan maken met betrekking tot de kwaliteit die je levert.
Schrijf je blogartikelen die voor je lezer van toegevoegde waarde zijn, creëren ze het verlangen om contact met je op te nemen of producten aan te schaffen en zorg je in belangrijke mate voor vertrouwen? Je blogartikelen helpen op die manier optimaal de vindbaarheid van je website te verbeteren, door middel van waardevolle content waar je bezoeker iets aan heeft. Benieuwd hoe je daarbinnen optimaal gebruik kunt maken van zoekwoorden? Neem contact met me op, ik hoor graag van je.