• 26 februari 2024
    Psychologisch overtuigende teksten: vertrouw op ‘omdat’

    Jij schrijft straks psychologisch overtuigende teksten, omdat je deze handige tips ontdekt. En of dat echt waar is mag je zelf beoordelen, maar ik heb er het psychologisch meest overtuigende woord voor gebruikt. Dat wil zeggen, als het gaat om de rechtvaardiging van het voorgaande argument. Er is geen ander woord zo goed geschikt als

    Lees verder
  • 12 februari 2024
    Sterke SEO teksten: vergeet de meta-keywords

    Vergeet de meta-keywords. Google gebruikt ze al jaren niet meer. Het is zinloos om ze in te vullen, dus bespaar je de tijd en de moeite. Sterker nog, het valt te betwijfelen wat je hebt aan een zoekterm in de meta-beschrijving. Om het niet ingewikkelder te maken dan nodig kun je de belangrijkste zoekterm voor

    Lees verder
  • 29 januari 2024
    Psychologisch overtuigende teksten: vermijd verzwakkingen

    Dit is het beste artikel dat je zal lezen. Tenminste, dat is het misschien. Het schijnt dat er waardevolle informatie in staat. Ondanks dat ik geen expert ben, zou je wat aan m’n inzichten kunnen hebben, wellicht. Dat kun je het best zelf beoordelen, denk je niet? Dat is geen intro om over naar huis

    Lees verder
  • 15 januari 2024
    Krachtige copywriting: alleen dit moet je nog weten voor geweldige nieuwe klanten

    Zo’n titel klik je aan, niet? Het wekt je nieuwsgierigheid, dus verleidt tot klikken. Want jouw brein denkt ‘wat als dit artikel inderdaad die ene fantastische tip deelt?’ Als je echt alleen dit nog moet weten is het een kleine moeite om er even naar te kijken. Als je erover na zou denken weet je

    Lees verder
  • 01 januari 2024
    Sterke SEO teksten: zo gebruik je Google Search Console

    Als je optimaliseert voor Google wil je natuurlijk ook van de zoekmachine weten wat dit oplevert. Google Search Console geeft daar inzicht in. De gratis tool toont je bijvoorbeeld welke pagina’s goed presteren, op welke zoektermen je vooral vindbaar bent en aan welke content je misschien meer aandacht moet besteden. Tip: stel Search Console in

    Lees verder
  • 26 december 2023
    Krachtige copywriting: stel een vraag

    Weet je werkelijk geen goede headline te verzinnen? Stel dan een vraag. Het is een beetje saai en misschien zelfs afgezaagd, maar het werkt wel. De titel van dit artikel had bijvoorbeeld kunnen zijn: ‘Hoe zorg je dat meer bezoekers jouw artikel lezen? Stel ze een vraag’. Of prikkelender met een ander onderwerp: ‘Hoeveel verdient

    Lees verder
  • 18 december 2023
    Psychologisch overtuigende teksten: beantwoord een promotie- of preventie-mindset

    Schrijf sterkere teksten om jouw doelgroep te overtuigen om bij je te kopen. Of, schrijf sterkere teksten om te voorkomen dat jouw concurrenten er met je klanten vandoor gaan. Herken je de twee verschillende mindsets? Het (consumenten)brein hanteert een promotie-mindset of preventie-mindset. Daarmee is het brein gericht op het positieve of negatieve domein. Speel je

    Lees verder
  • 20 november 2023
    Sterke SEO teksten: heb je Ahrefs, SEMrush of MOZ nodig?

    Sterke SEO teksten schrijf je natuurlijk zelf, maar tools kunnen je goed helpen. Daar staat tegenover dat deze hulpmiddelen makkelijk €100 of meer per maand kosten. Is dat het waard? Of kun je ook zonder tools zoals Ahrefs, SEMrush en MOZ? Er zijn tal van tools beschikbaar, en die maken het je als SEO tekstschrijver

    Lees verder
  • 06 november 2023
    Psychologisch overtuigende teksten: beloof dat je het straks uitlegt

    Met een simpele truc houd je de aandacht van jouw lezer veel beter vast. Ik leg je zo uit hoe dat werkt. Door daar nu alvast naar te verwijzen motiveer ik je namelijk om door te blijven lezen. Je wil weten wat die truc is, waardoor je dit intro en de volgende inleidende alinea voor

    Lees verder
1 2 3 42