Blog


Veelgemaakte SEO fouten: interne concurrentie en 2 andere tips

Schrijven voor SEO is geen rocket science, maar het kan geen kwaad om veelgemaakte fouten door anderen door te nemen en daar lessen uit te trekken. Met name SEO cases van grote en kleine ondernemingen bieden interessante inzichten, waar je je voordeel mee kunt doen. Goede SEO teksten schrijf je bijvoorbeeld op basis van meer […]

Research door de SEO tekstschrijver: 4 essentiële ingrediënten

Content is king en draagt krachtig bij aan je vindbaarheid, mits je daar kwalitatief mee omgaat. De content schrijf je, volgens de Google-richtlijnen, immers in eerste instantie niet voor de zoekmachines. De content schrijf je voor bezoekers, waardoor het van belang is dat je een goed verhaal overbrengt. Hoe je dat aanpakt als SEO tekstschrijver? […]

Stappenplan voor SEO teksten (5/5): blogartikelen schrijven

Met de laatste stap uit het stappenplan voor SEO teksten kom je toe aan het schrijven van blogartikelen. Ze vormen het ideale middel om dynamische content aan de website toe te voegen, zodat je structureel aan de vindbaarheid daarvan kunt werken. Zakelijk bloggen wint sterk aan populariteit, omdat je op een heel natuurlijke manier aan […]

Stappenplan voor SEO teksten (4/5): nieuwe (landings)pagina’s

Met goede SEO teksten creëer je eenvoudig een effectieve landingspagina, gericht op een specifieke zoekterm binnen een breder onderwerp. Deze pagina’s kun je inzetten voor de categorieën van je webshop, op basis van plaatsnamen binnen het werkgebied of op basis van informatieve overwegingen. De landingspagina’s met SEO teksten volgen op de brainstorm, het zoekwoordenonderzoek en […]

Stappenplan voor SEO teksten (3/5): huidige content optimaliseren

Met het zoekwoordenonderzoek op basis van de brainstorm in handen kun je de eventuele huidige content op de website gaan optimaliseren. De content dient een informatief en/of overtuigend verhaal te vertellen, afhankelijk van de pagina waar het om gaat. Binnen dat verhaal heb je de mogelijkheid om zoektermen te verwerken. Op die manier geef je […]