Webteksten optimalisatie voor zoekmachines

Webteksten optimalisatie voor zoekmachines wint de laatste jaren sterk aan populariteit. Dat is op zich niet vreemd. Aangezien praktisch iedere internetgebruiker een zoekmachine gebruikt om een zoektocht naar een product of dienst te beginnen. Met de opkomst van webteksten optimalisatie voor zoekmachines is er echter ook een hoop veranderd op het internet. Waardoor het van belang is om er op een effectieve manier gebruik van te maken. Dat inmiddels zo’n 1 op de 5 mensen gehoord heeft van SEO betekent immers niet dat we allemaal weten hoe we er optimaal gebruik van dienen te maken.

Let op: ik heb sinds kort een nieuwe website. Het design werkt nog niet overal even goed, dus daar wordt aan gewerkt!

Effectieve optimalisatie

Een effectieve optimalisatie volgt een aantal strikte richtlijnen, maar vraagt aan de andere kant ook altijd om een menselijke interpretatie. Dat komt vooral door het feit dat een zoekmachine als Google natuurlijk ook niet gek is en men doorlopend zoekt naar mogelijkheid om bijvoorbeeld de keyword spammers de loef af te steken. Toch kun je er met de juiste keywords voor zorgen dat Google de website zal belonen. Met een hoge positie binnen de zoekresultaten. Het is echter wel van groot belang om de relevantie van de tekst in bijvoorbeeld de SEO kennisbank altijd zo hoog mogelijk te houden.

Actuele webteksten optimalisatie voor zoekmachines

Een recente update van Google rondom het algoritme (dat praktisch doorlopend verandert) heeft duidelijk gemaakt dat optimalisatie voor zoekmachines weer een stap verder richting ‘relevantie’ dient te maken. Het uiteindelijke doel van Google is de meest relevante webpagina’s bovenaan te tonen. Dus waarom zouden we niet proberen die relevantie aan te bieden en op die manier bezoekers aan te trekken? Webteksten optimalisatie voor zoekmachines draait volledig om relevantie, in combinatie met het gebruik van de juiste keywords en een degelijke opbouw, zoals Google het graag ziet.